29 Eylül 2014 Pazartesi

Yıldızlar Evi

Bu benim ilk blogum.

İlk blogumda sayfamın adının nereden geldiğini paylaşmak istedim. Bugün, Harold Lamb'ın Ömer Hayyam isimli kitabını okuyordum. Ömer Hayyam, Selçuklu sultanı Melikşahın başmücennimi. ama o aslında büyük bir bilim adamı, sultana kurdurduğu astronomi kulesinden gökyüzünü ve yıldızları gözetliyor. Onun bilme ve keşfetme merakı dini inanışların aksine, zamanın mollalarının gücüne rağmen cesur adımlar atmasını sağlar. Ancak bu merakını denetleyemediği için de aynı zamanda sonunu da getirir ve bir süre sonra da sultanın gözünden düşer, Yıldızlar Evi adını verdiği rasathanesi de cahil halk sürüsü tarafından yakılarak yok edilir.

Hayyam, aydınlanma yolunun cesur ve sıradaşı karakterlerinden biridir. Bir Galilei Galileo, bir Giordano Bruno, bir İbni Heysem, bir İbni Sina aydınlanma sürecinde ne kadar önemliyse , Hayyam da bir o kadar önemlidir.

Iste böyle dostlar, geleceğe ait bir kayıt yığını bırakma amacıyla ben de blogger dünyasına girmek istedim. Bir sonraki yazımda belirteceğim üzere, umarım okuduklarımdan etkilenen birilerini etkilediği birileri, dolayısıyla ben, dünyaya önemli katkılar sağlar.

Aydınlama yolunda başta can vermek olmak üzere her türlü fedakarlığı yapanlara, rahatı bozulmasın diye sessiz kalmayanlara, Hayyamlara, Galilelere, Brunolara selam olsun.


1 yorum:

  1. Hayırlı olsun. Aydınlatıcı yazılarını bekliyoruz.
    Svg.

    YanıtlaSil